Dag 5.

Fail!
 
Ja så skulle jag kunna se mitt köp av godis idag. 20 dagar utan var det ju och jag är inne på min femte. Jag kände redan igår att det här kommer aldrig att gå. Fika istället för godis? Icke. Vad för fika skulle kunna stilla mitt socker behov? Så nya regler, socker i vilken form jag vill fredag och lördag och söndag okej att fika. Kan det tyckas mycket? Kanske men å andra sidan äter jag alltid 100% bra de andra måltiderna alla dagar, inklusive dessa. Så ikväll ska jag njuta min godispåse tillsamman med en god vän och min man.
 
Jag vill bara säga att jag skulle kunnat stått emot suget men jag är rädd för vad det hade kunnat satt igång hos mig. Segern över att ha klarat kan lätt bytas ut mot tankar som att klarar jag en gång klarar jag alla gåner och i längden är det att balasera på en lina. Livsfarligt för det moster som finns där nere. Faktum kvarstår dock att socker inte gör något gott för kroppen och jag vill inte vara en slav under denna drog. Så jag äter mindre och håller mig helt borta i veckorna! 
 
Klarar jag dessa veckor helt utan socker i veckorna lika bra som denna vecka kommer jag vara så stolt och glad över mig själv. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

stopwaiting.blogg.se

Stop waiting for things to happen. Go out and make them happen.

RSS 2.0